Η ψυχολογία των χρωμάτων στις παρουσιάσεις PowerPoint

Ο σύγχρονος τρόπος παρουσίασης ενός μαθήματος στην τάξη είναι η pptx μορφή, μέσω PowerPoint. Αρχίζοντας να φτιάχνουμε την παρουσίασή μας, πολλοί από εμάς, έχουμε αναρωτηθεί τι χρώμα φόντο να της βάλουμε ή τι χρώμα να επιλέξουμε για τη γραμματοσειρά μας. Γενικά, το χρώμα παίζει το ρόλο του στις παρουσιάσεις μας. Βασικά τις ομορφαίνει, αλλά… τι μπορεί να σημαίνει το κάθε χρώμα; Ποια είναι η βαθύτερη σημασία της επιλογής του; Με τι κριτήρια πρέπει να το επιλέγουμε; Αυτό θα μας το αποκαλύψει η ψυχολογία των χρωμάτων… Ας δούμε λοιπόν παρακάτω τη σχετική ανάλυση του video που παρουσιάζεται.

Μπλε

Το πιο δημοφιλές φόντο σε παρουσιάσεις. Είναι χρώμα που ηρεμεί το ακροατήριο, γι’ αυτό είναι και δημοφιλές σε παρουσιάσεις στελεχών επιχειρήσεων αλλά και εκπαιδευτών (μεταξύ αυτών και δασκάλων). Οι έρευνες έχουν δείξει ότι το μπλε χρώμα ηρεμεί την αναπνοή μας και μειώνει τους χτύπους της καρδιάς μας. Το σκούρο μπλε φόντο με ανοιχτόχρωμη γραμματοσειρά είναι ο συνδυασμός της συντήρησης, της αυτοσυγκράτησης και της σιγουριάς. Το ανοιχτό μπλέ φόντο με σκούρα γραμματοσειρά, είναι ο συνδυασμός που ηρεμεί αυτούς που σας παρακολουθούν και προάγουν την ενεργητικότητα της σκέψης.

Πράσινο

Διεγείρει την αλληλεπίδραση με τον ομιλητή. Δίνει ζεστασιά και συναίσθημα. Χρησιμοποιείται σε παρουσιάσεις που θέλουμε να προκαλέσουμε συζήτηση μετά.

Κόκκινο

Χειριζόμαστε το κόκκινο ΜΕ ΠΡΟΣΟΧΗ! Είναι από τα ισχυρότερα χρώματα γιατί επηρεάζει τον ακροατή. Είναι το χρώμα του πάθους. Μη χρησιμοποιείτε κόκκινο σε παρουσιάσεις με οικονομικό περιεχόμενο ή διαγράμματα.

Μοβ

Είναι το χρώμα του μυστηρίου και του συναισθήματος. Συνδέεται με βασιλικές καταγωγές και γενικά πλούτο. Αντιπροσωπεύει τη σοφία και την πνευματικότητα. Φαίνεται χρώμα εξωτικό. Εϊναι χρώμα που προτιμούν περισσότερο οι γυναίκες για τις παρουσιάσεις τους.

Κίτρινο, πορτοκαλί, χρυσό

Τραβούν την προσοχή. Δίνουν την αίσθηση ευμάρειας και κύρους. Δημιουργούν όμως και συναισθήματα απογοήτευσης και θυμού. Ειδικά το κίτρινο από έρευνες έχει διαπιστωθεί ότι, ενώ θεωρείται ένα χαρούμενο χρώμα, σε κίτρινο περιβάλλον οι άνθρωποι χάνουν την ψυχραιμία τους και τα μωρά κλαίνε. Επειδή τραβάει την προσοχή, χρησιμοποιείται όπου θέλουμε κάτι τέτοιο μέσα στο κείμενο, όπως σε links, σε λέξεις-κλειδιά, όχι όμως για φόντο. Αντί κίτρινο, για φόντο, μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε χρυσό ή πορτοκαλί.

Μαύρο

Ισχυρό χρώμα αν και το παραβλέπουμε πολλές φορές. Χρησιμοποιήστε μαύρο φόντο, οι ειδικοί λένε ότι τονίζει την ψυχολογία και είναι επίσης καλό για να δώσουμε κάποιες οικονομικές πληροφορίες. Είναι το κατάλληλο χρώμα για να δηλώσουμε σε κάποιους ένα νέο ξεκίνημα, μια νέα αρχή.

Λευκό

Είναι ένα καθαρό και φρέσκο χρώμα αλλά βαρετό. Είναι ήρεμο και ουδέτερο χρώμα για παρουσιάσεις. Συμβολίζει την αγνότητα και την αθωότητα. Είναι καλό χρώμα όταν πρόκειται να μεταφέρουμε στους ακροατές μας καθαρές και θετικές πληροφορίες. Είναι κατάλληλο για να τονίσουμε ένα γραπτό κείμενο και όχι μια εικόνα. Αν και έχει, ως χρώμα, πολλά θετικά σημεία, θεωρείται το χρώμα μιας πρόχειρης παρουσίασης, μιας και είναι και το προεπιλεγμένο φόντο του PowerPoint. Είναι, τέλος, κουραστικό και για τα μάτια. Σκεφτείτε το γκρι ως καλύτερο χρώμα φόντου, όχι το λευκό.

Γκρι

Είναι συντηρητικό χρώμα. Το προτιμάμε εκεί που ίσως δε θα λειτουργήσει το λευκό ή το μαύρο. Σϋμφωνα με πολλούς ψυχολόγους θεωρείται αρνητικό χρώμα. Εϊναι το χρώμα της ευθυνοφοβίας. Πολλοί λένε επίσης ότι είναι το χρώμα της ανεξαρτησίας και της αυταρέσκειας. Είναι προτιμότερο χρώμα από το «πρόχειρο» λευκό. Με ένα γκρι φόντο και μια ανοιχτόχρωμη γραμματοσειρά δεν μπορεί κάτι να πάει στραβά στην παρουσίασή σας.

Προσοχή στα χρώματα που συγκρούονται ή έχουν έναν ασαφή συνδυασμό.

Να θυμάστε ότι τα περισσότερα μάτια δεν είναι τέλεια, άρα πολλά δεν έχουν καλή αντίληψη των χρωμάτων και των συνδυασμών τους. Άρα, χρωματικοί συνδυασμοί όπως κόκκινο/πράσινο, καφέ/πράσινο, μπλε/μαύρο, μπλε/μοβ πρέπει να αποφεύγονται. Τέλος, τα διαγράμματα καλό είναι να παρουσιάζονται με σκούρο φόντο και ανοιχτές γραμμές.

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s