Επανεξετάζοντας τη διδασκαλία και τη μάθηση. Δεξιότητες την εποχή της τεχνολογίας – Παγκόσμια εκπαίδευση

2- Παγκόσμια Εκπαίδευση

Στις αρχές του 19ου αι. ο Horace Mann ηγήθηκε ενός κινήματος που είχε ως στόχο να μεταθέσει  την ευθύνη της εκπαίδευσης των παιδιών από την οικογένεια προς το κράτος. Η κίνηση αυτή ήταν το αποτέλεσμα πολλών αλυσιδωτών γεγονότων που περιελάμβαναν την Αμερικάνικη Επανάσταση, τη Μεταρρύθμιση και τη Βιομηχανική Επανάσταση. Η τελευταία περίπτωση μάλιστα ήταν αυτή που προκάλεσε μαζί με τη μαζική παραγωγή και τη μαζική εκπαίδευση ή όπως ονομάστηκε «παγκόσμιο σχολείο» (Universal Schooling). Η δομή της οργάνωσης του «παγκόσμιου σχολείου» ήταν η κατάλληλη για να λύσει πολλά από τα προβλήματα της κοινωνίας εκείνης της εποχής. Να κάποια από τα μέρη που αποτελούσε το παγκόσμιο σχολείο.

Υποχρεωτική φοίτηση: Αυτή ήταν  το κλειδί του νέου σχολείου. Εξασφάλιζε ότι ο λαός μορφωνόταν. Αυτό είχε και πολιτικές σκοπιμότητες αφού στόχος των λαϊκών μαζών τότε ήταν να συμμετέχουν στη διακυβέρνηση του τόπου τους.

Διαβαθμισμένα σχολεία: Λόγω της υποχρεωτικής εκπαίδευσης, μεγάλωνε διαρκώς ο αριθμός των φοιτητών που προερχόταν από την υποχρεωτική εκπαίδευση. Με τον τρόπο αυτό οι δάσκαλοι μπορούσαν να δουλεύουν με μαθητές ίδιου επιπέδου και να ελέγχουν καλύτερα τις τάξεις.

Tests:  Χρησιμοποιήθηκαν ειδικά τεστ για να ταξινομήσουν τους μαθητές που είχαν την ίδια ικανότητα. Τα τεστ αυτά χρησιμοποιήθηκαν για να ελέγχουν την πρόοδο των μαθητών μέσα στο σχολικό αυτό σύστημα και έτσι να διακρίνουν ποιοι μαθητές θα περνούσαν στην επόμενη τάξη αφού οι δάσκαλοι με τη βαθμολογία των τεστ ήξεραν ποιοι κατείχαν τις απαραίτητες γνώσεις για να προχωρήσουν.

Βιβλία: Εισήχθησαν στην εκπαίδευση βιβλία που ήταν πλέον απαραίτητα για να μάθουν οι μαθητές και φυσικά σκοπός ήταν οι μαθητές να έχουν το ίδιο βιβλίο σε οποιοδήποτε σχολείο ή σημείο της χώρας βρίσκονταν.

Carnegie Units: Μονάδες μέτρησης χρόνου που ο μαθητής μελετά ένα αντικείμενο. Με τις μονάδες αυτές το σχολείο αντιμετώπισε τις ανομοιομορφίες στην εκπαίδευση. Οι ειδικοί της εποχής ήξεραν ποια μαθήματα πρέπει να καλυφτούν σε συγκεκριμένο χρονικό διάστημα όπως επίσης και μέσα στο χρόνο αυτόν τι θα έπρεπε να ξέρουν τα παιδιά. Με το σχεδιασμό αυτό ήξεραν όλοι οι εκπαιδευτικοί σε κάθε επίπεδο τι θα έπρεπε να γνωρίζουν οι μαθητές όπως επίσης και οι μαθητές θα μπορούσαν να αλλάξουν σχολείο χωρίς να πρόβλημα αφού απλά στο νέο σχολείο θα συνέχιζαν τις σπουδές τους.

Ολοκληρωμένα Γυμνάσια: Με τη σχολική αυτή βαθμίδα τα παιδιά ολοκληρώνουν τη μόρφωσή τους ανάλογα με κάποιες κλίσεις που έχουν (θεωρητική, θετική, επαγγελματική εκπαίδευση) και που θα τους προσανατολίσουν κατάλληλα για να διαλέξουν κάποιο επάγγελμα.

Όλο αυτό το σύστημα γενικά δε μας θυμίζει κάτι; Παρόλο που η κοινωνία αλλάζει, αυτό το σύστημα εξακολουθεί να υπάρχει και να είναι κλειδωμένο στη θέση του για πάνω από 100 χρόνια. Η κοινωνική εξέλιξη δεν το έχει επηρεάσει καθόλου.

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s