ΣΚΕΨΕΙΣ ΚΑΡΙΕΡΑΣ 11

An American classroom ca. 1899: students studying the landing of the Pilgrims at Plymouth, Mass. Photo via The Library of Congress. http://www.loc.gov/pictures/item/2004668395/resource/

Όταν ξέρουμε ότι θα βάλουμε ασκήσεις για το σπίτι και το παιδί θα ανατρέξει στο Google και θα βρει τις απαντήσεις για να μας τις φέρει έτοιμες χωρίς κάποια προσπάθεια εκ μέρους του, τότε έχουμε εμείς ως εκπαιδευτικοί, συναίσθημα ικανοποίησης ότι πετύχαμε κάποιο στόχο ή απλά ακολουθούμε την πεπατημένη κατ’ οίκον εργασία που πλέον με τα εφόδια που έχουν στη διάθεσή τους τα παιδ…ιά μόνο ρουτίνα και χάσιμο χρόνου τους προκαλεί; Δεν θα πρέπει να αλλάξουμε το τρόπο που δίνουμε τις ασκήσεις; Δεν θα πρέπει να κάνουμε το 90% της δουλειάς στην τάξη και να μην τα φορτώνουμε στο σπίτι μεταμορφώνοντας τους γονείς σε καλούς συναδέλφους; Δυστυχώς ο όγκος της δουλειάς για το σπίτι παραμένει ο ίδιος με το παρελθόν. Στο παρελθόν υπήρχε κυριολεκτική εξάσκηση στο σπίτι, αφού τα πάντα τα κάναμε μόνοι μας (τα λυσάρια βγήκαν αργότερα και ήταν μόνο για κάποια μαθήματα). Σήμερα; Σήμερα έρχονται τα παιδιά γραμμένα (έχουμε ακόμη τη συνήθεια να ελέγχουμε τετράδια, λες και αυτό είναι ΤΟ κριτήριο ποιότητας ενός μαθητή) και όταν τα βάλουμε να διαβάσουν ένα σωρό φωτοτυπίες (αυτό είναι κριτήριο της ποιότητας ενός εκπαιδευτικού, τρομάρα μας!!!) τότε προσγειωνόμαστε στην πραγματικότητα και βλέπουμε ότι «δεν έγραψαν», «οι περισσότεροι πήραν κάτω από τη βάση» κλπ. Πώς να μην αποτύχουν!, Πώς να συγκρατήσουν τη γνώση, όταν αυτή τους δίνεται έτοιμη και μας την επιστρέφουν έτοιμη μέσω φωτοτυπιών, γιατί δεν τους εκφράζει ο τρόπος που τους δίνεται… Εγώ το φωνάζω καθημερινά. Το σύστημα είναι αρχαίο όπως τα αρχαία που διδάσκονται στα σχολεία (εννοώντας το χρονικό κριτήριο και όχι την αξία του μαθήματος). Έχουμε αντιληφτεί ότι το σημερινό σύστημα είναι το ίδιο με αυτό που διδαχτήκαμε όχι μόνο εμείς αλλά και αρκετοί παλιότεροι από εμάς; Και δεν εννοώ τα βιβλία. Αυτά ανανεώνονται, εκσυγχρονίζονται… Οι μέθοδοι έχουν εκσυγχρονιστεί; Ο τρόπος προσέγγισης του γνωστικού αντικειμένου έχει εκσυγχρονιστεί; Εμείς κάνουμε κάτι για να αλλάξουμε την εικόνα μας ως εκπαιδευτικοί ή καλλιεργούμε την ίδια εικόνα με αυτή του παρελθόντος ίσως επειδή βολεύει; Αλλά αυτό είναι άλλο θέμα που θα το θίξουμε εν καιρώ.

(Οι σκέψεις αυτές βγήκαν αυθόρμητα όταν κάποιος μαθητής με ρώτησε μια άσκηση που του έβαλαν για το ποια είναι η σημασιολογική αξία των μετοχών στο ποίημα «Θερμοπύλες». Μάλιστα μου είπε κοροϊδευτικά… Εδώ δεν κατάλαβα το ποίημα, τις μετοχές θέλει να καταλάβω;)

ΝΦ

One thought on “ΣΚΕΨΕΙΣ ΚΑΡΙΕΡΑΣ 11

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s