Επίσκεψη συγγραφέα

Ars Longa Vita Brevis

Πώς εντάσσουμε στη διδασκαλία μας την επίσκεψη ενός συγγραφέα στην τάξη; Με ποιον τρόπο οφείλουμε να προετοιμάσουμε τους μαθητές ώστε να αποκομίσουν τα μέγιστα δυνατά οφέλη;

Έχω παρατηρήσει δύο πρακτικές. Η πρώτη είναι πιο φανταχτερή και χρησιμοποιεί διάφορα παιχνίδια-δρώμενα με αφετηρία έργα του συγγραφέα. Μπορεί να είναι κάτι απλό, όπως η δημιουργία ενός σταυρόλεξου ή μιας κρεμάλας με λέξεις παρμένες από βιβλία του ή κάτι πιο σύνθετο και θεαματικό σαν τη δραματοποίηση ενός αποσπάσματος.

Η δεύτερη πρακτική είναι αθόρυβη. Ο εκπαιδευτικός επιχειρεί άμεσα να συνδέσει την επίσκεψη με τους στόχους του γλωσσικού μαθήματος, και κυρίως τη συγγραφή λογοτεχνικών κειμένων. Για παράδειγμα οι μαθητές ρωτούν:

  • Τι κάνει για να εμπνευστεί το επόμενο θέμα του.
  • Πόσες φορές διορθώνει το κείμενό του πριν το δώσει στον εκδοτικό οίκο.
  • Από πού επηρεάστηκε.
  • Γιατί γράφει.

Πρόκειται για ερωτήματα που βοηθούν τα παιδιά να κατανοήσουν τη διαδικασία που ακολουθούμε στο γράψιμο, τους δίνουν την ευκαιρία να…

Δείτε την αρχική δημοσίευση 170 επιπλέον λέξεις

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s