ΣΚΕΨΕΙΣ ΚΑΡΙΕΡΑΣ 14

Προχτές στο χριστουγεννιάτικο Bazaar του σχολείου που εργάζομαι, είχα την ευκαιρία να συνομιλήσω με «παλιούς» γονείς που τα παιδιά τους πέτυχαν σε εξετάσεις και φοιτούν τώρα στα πρότυπα γυμνάσια. Μου έλεγαν λοιπόν πόσο αυστηρά είναι τα πράγματα εκεί (αναρωτήθηκα, αυστηρότητα = ποιότητα;;;) πόσο σχολαστικοί είναι οι καθηγητές που θέλουν κείμενα με συγκεκριμένο τρόπο γραμμένα, που δίνουν σημασία και στο «και» ενός ορισμού (κάτι μου θύμισε αυτό από τα νιάτα μου, είναι αλήθεια!) κλπ κλπ. Αν κατάλαβα λοιπόν καλά, πρότυπη εκπαίδευση στην Ελλάδα (αν όλα όσα άκουσα είναι αλήθεια, αλλά δεν έχω λόγο να μην τα πιστέψω) είναι η επισημοποίηση της αποστήθισης και η μεσαιωνική, χωρίς λόγο κι αιτία, αυστηρότητα. Μια εκπαίδευση που δημιουργεί πειθήνιους πολίτες εδώ και πολλά χρόνια. Ειλικρινά ένιωσα ανακούφιση, γιατί μου λύθηκε η απορία, γιατί με τόσα που συμβαίνουν γύρω μας, κανείς (ούτε εμού εξαιρουμένου) δεν αντιδρά, αλλά σκύβει το κεφάλι και τα υπομένει. Είναι το επιτυχημένο αποτέλεσμα της ελληνικής εκπαίδευσης. Με τις υγείες μας λοιπόν και να μην παραπονιόμαστε!

Σχολιάστε

